خبرگزاری شبستان:دختر صدام حسین این روزها به استان الانبار عراق بازگشته است. او درحالیکه حمایت عربستان، امارات و قطر از گروه تروریستی داعش را ستود، تاکید کرد که اولین زن مجاهدی است که در الانبار حضور خواهد داشت.
خبرگزاری شبستان:دختر صدام حسین این روزها به استان الانبار عراق بازگشته است. او درحالیکه حمایت عربستان، امارات و قطر از گروه تروریستی داعش را ستود، تاکید کرد که اولین زن مجاهدی است که در الانبار حضور خواهد داشت.
به گزارش سرویس دیگر رسانه های خبرگزاری شبستان و به نقل از افکارنیوز در ادامه به نقل از النخیل نوشت: رغد، دختر صدام حسین در یک بیانیه مطبوعاتی به عنوان سخنگوی حزب منحل شده بعث عراق گفته است که در خلال یکی از سفرهای خود موفق شده است با برادران سعودی دیدار کند و در جریان این دیدار با سعودیها توافق شده تا آنها حملات شدید ارتش عراق علیه حزب بعث و گروه داعش را دفع کنند. او افزوده است: بعد از سفر به عربستان سعودی، قطر و امارات، به مراکش و تونس خواهم رفت تا زنان مجاهدی را جذب خود کنم که این زنان میتوانند از مردان مجاهد با تمام توان حمایت کنند!
وی که مدعی است به شیوخ، شاهان و شاهزادگان خلیج فارس قول داده است تا اولین زن مجاهد الانبار باشد تاکید کرده است: علیرغم هشدارهای پزشکان که این فعالیتها میتواند سلامتی مرا در خطر بیندازد، من حاضرم همه چیز خود را بدهم تا حکومت ما برای بار دوم مستقر شود.
بر اساس این گزارش که هفته نامه عربستانی "عکاظ" آن را منتشر کرده، این بیماری عجیب با درد در ناحیه شکم و تنگی نفس آغاز می شود و با پیشرفت بیماری، فرد مبتلا به تدریج با فلج برخی اعضای بدن، اختلال در گوارش و بی اختیاری در دفع مواجه می شود بدون آن که علت واقعی این عارضه در بدن مشخص باشد.
العالم: به عقیده متخصصان، این بیماری که از اختلال در آنزیم های خاص بدن نشات می گیرد، موجب بروز اختلالات عصبی و در نهایت فلج اعضا می شود.
این گزارش می افزاید: در یک مورد که بیمار زیر نظر دکتر حسین القحطانی، رییس بخش مغز و اعصاب مرکز پزشکی ملک عبدالعزیز قرار داشته، فرایند بهبود دیده شده است اما هزینه داروهای این بیماری که از بازارهای اروپایی تهیه می شود، به حدود 15 هزار دلار می رسد.
القحطانی در سخنانی در این خصوص گفته است: ما تجربه و اطلاعات چندانی درباره این بیماری نداریم و تنها سه مورد از این بیماری تا کنون شناسایی شده است و هنوز از امکان سرایت و خطر آن برای جامعه عربستان اطلاع دقیقی در دست نیست.
دختر لورنز جادوگر پس از مرگ همسرش، «مراسم بلک» را که بازسازی شیوه جادوی جنسی در دوره باستان و آیینهای باروری بدوی بود، در بین اشراف و درباریان فرانسه بنیان گذاشت.
به گزارش افکارنیوز، امروزه شیطانگرایی فراتر از حرکتی زودگذر، با داعیه معنویت به میدان آمده است. این مرام برخلاف تصور رایج، جذابیتهایی دارد که فهم و درک آن برای کسانی که تصور روشنی از آموزههای این آیین ندارند، بسیار دشوار است. هر چند شیطانپرستی جدید به تقلید از شیطانپرستی قرون وسطایی شکل گرفته و بسیاری از آموزههای آن را در خود جای داده است، این جنبش، در نوع خود حرکت جدیدی است که باید با نگاه به ریشههای تاریخی- اجتماعی آن در غرب تحلیل شود.
در تحلیل شیطانگرایی جدید، چهار محور اساسی باید مورد کاوش قرار گیرد که عبارت است از: بزرگنمایی عهدین(انجیل و تورات) از شیطان، نقص و ناکارآمدی مسیحت در غرب، دینستیزی نظام سرمایهداری و خلأها و نواقص نظام تمدن غرب، هر کدام از این چهار بخش اگر نادیده گرفته شود، تحلیل شیطانپرستی مدرن ناقص خواهد بود.
آنچه در مقایسه با محورهای بالا به تحلیل و کاوش کمتری نیاز دارد، دو محور زیر است:
نمادهایی که امروزه در خدمت این مسلک قرار گرفته است، همچنین ظواهر و پوشش (مد لباس و مو) که با نام این جریان شهرت یافته است، به همین منظور برای بازخوانی مفهوم شیطان پرستی از کتاب «کاوشی در معنویتهای نوظهور» به قلم حجتالاسلام حمزه شریفی دوست در ادامه میآید:
برای هر بنایی ستون و پایهای است که آن بنا بر روی آن استقرار یافته است و پا برجا بودن این بنا به وجود این ستونها و پایههاست. اگر ایمان را به ساختمان و بنایی تشبیه کنیم حال پایه و ستون ایمان چیست؟ به گزارش آوا، امام صادق(ع) درباره هفت بخش ایمان چنین فرمودند: "خداوند ایمان را به هفت بخش تقسیم کرده است: نیکوکاری، راستگویی، یقین، خشنودی، وفاداری، دانش و بردباری۱". امام علی (ع) نیز درباره پایههای ایمان میفرمایند: "ایمان بر چهار رکن استوار است: توکل بر خدا، واگذاشتن کارها به خدا، گردن نهادن به فرمان خدا و راضی بودن به قضای خدا۲". آن حضرت همچنین فرمودند: "عزّت نفس و خویشتنداری و خرسند بودن به قدر کفاف از پایههای ایمان است۳". اما در احادیث معصومین(ع) برای ایمان دستگیرههایی نیز در نظر گرفته شده است به طوری که پیامبر خدا(ص) فرمودند: "محکمترین حلقههای ایمان، خدا را ولیّ خود گرفتن، دوست داشتن و کینه داشتنُ به خاطر خداست۴". منابع احادیث: ۱- الکافی: ۲ / ۴۲ / ۱ منتخب میزان الحکمة: ۵۸ ۲- بحارالأنوار: ۷۸ / ۶۳ / ۱۵۴ منتخب میزان الحکمة: ۵۸ ۳- غررالحکم: ۴۸۳۸ منتخب میزان الحکمة: ۵۸ ۴- کنزالعمّال: ۴۳۵۲۵ منتخب میزان الحکمة:۶۰
مردی از سفر حج برگشته ، سرگذشت مسافرت خودش و همراهانش را برای امام صادق تعريف می كرد ، مخصوصا يكی از همسفران خويش را بسيار می ستود كه ، چه مرد بزرگواری بود ، ما به همراهی همچو مرد شريفی مفتخر بوديم . يكسره مشغول طاعت و عبادت بود ، همينكه در منزلی فرود می آمديم او فورا به گوشه ای می رفت ، و سجاده خويش را پهن می كرد ، و به طاعت و عبادت خويش مشغول می شد . امام فرمدند: " پس چه كسی كارهای او را انجام می داد ؟ و كه حيوان او را تيمار می كرد ؟ " - البته افتخار اين كارها با ما بود . او فقط به كارهای مقدس خويش مشغول بود و كاری به اين كارها نداشت - " بنابر اين همه شما از او برتر بودهايد " . «به نقل از داستان راستان جلد یک صفحه ی 10»
«درباره ی من دعایی بفرمایید تا خداوند به من وسعت رزقی بدهد،چون من خیلی فقیر هستم.»
امام(ع) فرمود:
«هرگز»
مرد اصرار زیاد کرد و گفت:
«چرا دعا نمی کنید»
امام(ع) فرمود:
«چون خداوند راهی برای اینکار قرار داد،خداوند امر کرده که روزی را پی جویید وطلب نمایید اما تو می خواهی در خانه ی خود بنشینی وبا دعا روزی را به خانه ی خود بکشانی»
برای رستگاری به شفاعت شافعان روز قیامت لازم است رابطه ای میان شفاعت کننده و مشفوع له در دنیا بوده باشد. مثل اینکه خدمت یا کمک یا بر آوردن حاجت یا دعا کردن یا اظهار محبت خالصانه یا دفع اذیت نسبت به وی انجام گردد.
در بحار از تفسیر از امام حسن عسگری (ع) از امیرالمومنین (ع) آمده که فرمود :خداوند نسبت به بندگانش مهربان است، و از جمله مهربانیهایی که در حق آنها دارد اینکه صد رحمت خلق کرده و یک رحمت را در میان تمامی خلایق قرار داده که به سبب آن مردم بر یکدیگر رحم آرند، و به آن مادر فرزندش را رحم کند و مادرهای حیوانات بر فرزندانش مهر ورزند.
پس چون روز قیامت شود این رحمت را به نود و نه رحمت دیگر بیفزاید و به آن امت محمد (ص) را رحم کند و به آنها در حق هر کس که بخواهند-از اهل آیین اسلام – شفاعت دهد، تا جایی که یک نفر نزد مومن شیعه می آید و می گوید: برای من شفاعت کن. می گوید : چه حقی بر من داری ؟ جواب می دهد: یک روز به تو آب نوشاندم. پس یادش می آید و درباره اش شفاعت می کند.
امیرالمومنین امام علی علیه السلام فرمودند: اي بندگان خدا! شما را به ترس از خدا سفارش مي كنم، و شما را از منافقان مي ترسانم، زيرا: آنها گمراه و گمراه كننده اند، خطاكار و به خطاكاري تشويق مي كنند، به رنگهاي گوناگون ظاهر مي شوند از ترفندهاي گوناگون استفاده مي كنند، براي شكستن شما از هر پناهگاهي سود مي برند، و در هر كمينگاهي به شكار شما مي نشينند، قلبهايشان بيمار، و ظاهرشان آراسته است، در پنهاني راه مي روند، و از بيراهه ها حركت مي كنند، وصفشان دارو، و گفتارشان درمان اما كردارشان دردي است بي درمان، بر رفاه و آسايش مردم حسد مي ورزند، و بر بلا و گرفتاري مردم مي افزايند، و اميدواران را نااميد مي كنند، آن ها در هر راهي كشته اي، و در هر دلي راهي، و بر هر اندوهي اشكها مي ريزند، مدح و ستايش را به يكديگر قرض مي دهند، و انتظار پاداش مي كشند، اگر چيزي را بخواهند اصرار مي كنند و اگر ملامت شوند، پرده دري مي كنند، و اگر داوري كنند اسراف مي ورزند. آنها برابر هر حقي باطلي، و برابر هر دليلي شبهه اي، و براي هر زنده اي قاتلي، و براي هر دري كليدي، و براي هر شبي چراغي تهيه كرده اند، با اظهار ياس مي خواهند به مطامع خويش برسند، و بازار خود را گرم سازند، و كالاي خود را بفروشند، سخن مي گويند اما به اشتباه و ترديد مي اندازند، توصيف مي كنند اما فريب مي دهند، در آغاز، راه را آسان و سپس در تنگناها به بن بست مي كشانند، آنها ياوران شيطان و زبانه هاي آتش جهنم مي باشند. (آنان پيروان شيطانند، و بدانيد كه پيروان شيطان زيانكارانند.)
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ .
وَيَقُولُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَسْتَ مُرْسَلًا ۚ قُلْ كَفَىٰ بِاللَّـهِ شَهِيدًا بَيْنِي وَبَيْنَكُمْ وَمَنْ عِندَهُ عِلْمُ الْكِتَابِ .
و كسانى كه كافر شدند مىگويند: «تو فرستاده نيستى.» بگو: «كافى است خدا و آن كس كه نزد او علم كتاب است، ميان من و شما گواه باشد.»