تبلیغات
[-Text2-]
نویسنده : amin
تاریخ : یکشنبه 11 اسفند 1392
نظرات 0

از دهه پنجاه به بعد میلادی با گسترش فرقه گرایی در نیمکره غربی دنیا اندیشمندان آن دیار به تقسیم‌بندی فرقه‌ ها اقدام کردند.

این متفکرین علوم اجتماعی فرقه‌ها را به انواع تجاری، مذهبی، آموزشی، درمانی و ... تقسیم کردند.

 در این میان میتوان گفت که با اینکه درمانگری یکی از ویژگی‌های مشترک در میان فرقه‌هایی است که به ایجاد ناهنجاری در اجتماع منجر می‌شوند، اما به درستی می توان به این نکته اشاره کرد که یکی از خطرناکترین نوع فرقه های انحرافی فرقه‌هایی هستند که مداخله در امور پزشکی می‌کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : amin
تاریخ : یکشنبه 27 بهمن 1392
نظرات 0

دختر لورنز جادوگر پس از مرگ همسرش، «مراسم بلک» را که بازسازی شیوه جادوی جنسی در دوره باستان و آیین‌های باروری بدوی بود، در بین اشراف و درباریان فرانسه بنیان گذاشت.

به گزارش افکارنیوز، امروزه شیطان‌گرایی فراتر از حرکتی زودگذر، با داعیه معنویت به میدان آمده است. این مرام برخلاف تصور رایج،‌ جذابیت‌هایی دارد که فهم و درک آن برای کسانی که تصور روشنی از آموزه‌های این آیین ندارند، بسیار دشوار است. هر چند شیطان‌پرستی جدید به تقلید از شیطان‌پرستی قرون وسطایی شکل گرفته و بسیاری از آموزه‌های آن را در خود جای داده است، این جنبش، در نوع خود حرکت جدیدی است که باید با نگاه به ریشه‌های تاریخی- اجتماعی آن در غرب تحلیل شود.

در تحلیل‌ شیطان‌گرایی جدید، چهار محور اساسی باید مورد کاوش قرار گیرد که عبارت است از: بزرگ‌نمایی عهدین(انجیل و تورات) از شیطان، نقص و ناکار‌آمدی مسیحت در غرب، دین‌ستیزی نظام سرمایه‌داری و خلأها و نواقص نظام تمدن غرب، هر کدام از این چهار بخش اگر نادیده گرفته شود، تحلیل شیطان‌پرستی مدرن ناقص خواهد بود.

آنچه در مقایسه با محورهای بالا به تحلیل و کاوش کم‌تری نیاز دارد، دو محور زیر است:

نمادهایی که امروزه در خدمت این مسلک قرار گرفته است، همچنین ظواهر و پوشش (مد لباس و مو) که با نام این جریان شهرت یافته است، به همین منظور برای بازخوانی مفهوم شیطان پرستی از کتاب «کاوشی در معنویت‌های نوظهور» به قلم حجت‌الاسلام حمزه شریفی دوست در ادامه می‌آید:

تعداد بازدید از این مطلب: 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بِسْمِ اللَّـهِ الرَّ‌حْمَـٰنِ الرَّ‌حِيمِ . وَيَقُولُ الَّذِينَ كَفَرُ‌وا لَسْتَ مُرْ‌سَلًا ۚ قُلْ كَفَىٰ بِاللَّـهِ شَهِيدًا بَيْنِي وَبَيْنَكُمْ وَمَنْ عِندَهُ عِلْمُ الْكِتَابِ . و كسانى كه كافر شدند مى‌گويند: «تو فرستاده نيستى.» بگو: «كافى است خدا و آن كس كه نزد او علم كتاب است، ميان من و شما گواه باشد.»

ذکر روزهای هفته

عضو شوید



فراموشی رمز عبور؟

آمار مطالب

کل مطالب : 93
کل نظرات : 5

آمار کاربران

افراد آنلاین : 2
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 162
باردید دیروز : 90
بازدید هفته : 346
بازدید ماه : 331
بازدید سال : 3,852
بازدید کلی : 16,867
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود