تبلیغات
[-Text2-]
نویسنده : amin
تاریخ : یکشنبه 11 اسفند 1392
نظرات 0

اولین نشست از سلسله نشست های "شناخت جریان‏های تکفیری و سلفی" با حضور یکی از علمای الازهر در قم برگزار شد.

 «دکتر شیخ تاج الدین الهلالی» از اساتید بزرگ دانشگاه الازهر مصر در این نشست به ریشه یابی ظهور جریان های تکفیری پرداخت و گفت: امروز تکفیری ها برای تقرب به خداوند، اقدام به کشتار مسلمانان می زنند و شعار الله اکبر را همراه با سر بریدن مسلمانان سر می دهند.

 وی یکی از ریشه های تفکرات تکفیری را احادیث ضعیف دانست و توضیح داد: در مذهب اهل تسنن همه احادیث وارده در صحاح را صحیح می دانند، در حالی که در مذهب شیعه بر اساس دستورات ائمه احادیث منقول در کتب حدیثی را بر قرآن عرضه می کنند تا هر چه با قرآن تناقض دارد، نا معتبر بدانند. در واقع علمای شیعه احادیث را قابل نقد می دانند اما علمای سلفی احادیث ضعیف را هم قبول دارند و این منشأ برخی خشونت‏ هاست.

 دکتر الهلالی به نداشتن استدلال علمی در نزد تکفیریون هم پرداخت و گفت: ما چگونه می‏توانیم همدیگر را تکفیر کنیم در حالی که همه مسلمانان بر سر سه اصل توحید، نبوت و معاد متفق هستند؟

تعداد بازدید از این مطلب: 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بِسْمِ اللَّـهِ الرَّ‌حْمَـٰنِ الرَّ‌حِيمِ . وَيَقُولُ الَّذِينَ كَفَرُ‌وا لَسْتَ مُرْ‌سَلًا ۚ قُلْ كَفَىٰ بِاللَّـهِ شَهِيدًا بَيْنِي وَبَيْنَكُمْ وَمَنْ عِندَهُ عِلْمُ الْكِتَابِ . و كسانى كه كافر شدند مى‌گويند: «تو فرستاده نيستى.» بگو: «كافى است خدا و آن كس كه نزد او علم كتاب است، ميان من و شما گواه باشد.»

ذکر روزهای هفته

عضو شوید



فراموشی رمز عبور؟

آمار مطالب

کل مطالب : 93
کل نظرات : 5

آمار کاربران

افراد آنلاین : 3
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 213
باردید دیروز : 90
بازدید هفته : 397
بازدید ماه : 382
بازدید سال : 3,903
بازدید کلی : 16,918
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود