تبلیغات
[-Text2-]
نویسنده : amin
تاریخ : یکشنبه 27 بهمن 1392
نظرات 0
پيامبر آن را به طرف خود خواند. تنه درخت، زمين را شكافت و به طرف پيامبر آمد و مردم در اطراف نگاه مى‏ كردند.
ماجرای ساخته شدن منبر پيامبر (ص)

سرویس مذهبی افکارنیوز- وقتى كه مسجد مدينه ساخته شد، پيامبر اكرم- صلّى اللَّه عليه و آله- در موقع خطبه خواندن و سخنرانى، در مقابل جمعيت بر تنه درخت خرمايى كه در صحن مسجد بود، تكيه مى ‏داد.

 تا اينكه يكى از ياران آن حضرت، منبرى از چوب با دو پله و عرشه ساخت. نخستين بار كه پيامبر بر منبر نشست، درخت به ناله در آمد. پيامبر آن را به طرف خود خواند. تنه درخت، زمين را شكافت و به طرف پيامبر آمد و مردم در اطراف نگاه مى‏ كردند. حضرت او را در بغل گرفت و با او سخن گفت. پس درخت ساكت شد، 
سپس حضرت فرمود: به جاى خود برگرد. مردم نيز گوش مى ‏دادند. درخت جاى خود برگشت. 

پس يقين و بصيرت مؤمنان زياد شد و منافقان هم آنجا بودند و آن حديث را نقل مى‏ كردند ولى هوا و هوس، قلبها را مى ‏ميراند.

منبع:جلوه‏ هاى اعجاز معصومين عليهم السلام، ص: ۱۷.

تعداد بازدید از این مطلب: 49
موضوعات مرتبط: داستان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : amin
تاریخ : یکشنبه 27 بهمن 1392
نظرات 0
اما گوسفند، مؤمنانى هستند كه پشم هايشان را مي كنند و گوشت هايشان را مي خورند و استخوان‏شان را مى‏شكنند و از گوسفندى كه ميان شير و گرگ و روباه و سگ و خوك گرفتار است چه ساخته است؟
طبقات شش‏گانه مردم از منظر امام سجاد(ع)

سرویس مذهبی افکارنیوز- زرارة بن اوفى گويد: خدمت امام زين العابدين (ع) رسيدم فرمود: 
اى زرارة مردم زمان شش طبقه ‏اند شيراند و گرگ و روباه و سگ و خوك و گوسفند اما شير صفتان پادشاهان دنيا هستند كه هر يك مي خواهد او بر ديگران پيروز گردد نه ديگران بر او و اما گرگ طبيعت بازرگانان شما هستند كه به هنگام خريد كالا را نكوهش كنند و به هنگام فروش از كالا ستايش نمايند و اما روبه صفتان همين افراد عوام فريبند كه از رهگذر دين نان مي خورند و در دل آنچه را كه به زبان توصيف مي كند باور ندارند و اما سگ، همان فردى است كه با سخن گفتن خود هم چون سگ بر مردم پارس مي كند و به خاطر نيش زبان احترامى نزد مردم دارند و اما خوك همين نامردانند كه به هر پليدى تن در مي دهند و اما گوسفند، مؤمنانى هستند كه پشم هايشان را مي كنند و گوشت هايشان را مي خورند و استخوان‏شان را مى‏ شكنند و از گوسفندى كه ميان شير و گرگ و روباه و سگ و خوك گرفتار است چه ساخته است؟

تعداد بازدید از این مطلب: 49
موضوعات مرتبط: احادیث ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : amin
تاریخ : یکشنبه 27 بهمن 1392
نظرات 0
در پی استقبال بی‌نظیر از کتاب مستطاب «مفاتیح الحیات» نوشتۀ عالم بزرگوار آیت الله جوادی آملی برآن شدیم تا هرشب بخشی از مطالب آن را پیشکش کاربران عزیز کنیم.
روز قیامت ائمه اطهار(ع) را به زحمت نیندازیم!

به گزارش افکارنیوز، امام علی(ع) فرمود: روز قيامت ما را بتکلف و رنج گناهانتان دچار نکيند يعني گناه چندان نباشد که شفاعتش ميسر نشود عبارت احتمال معناي ديگر هم دارد روز قيامت خود را در برابر دشمنان رسوا نکنيد شما که دعوي داريد ما نزد خدا رتبه و مقام داريم با آلودگي به اين دنياي بي مقدار خود را دروغگو معرفي نکنيد.

تعداد بازدید از این مطلب: 45
موضوعات مرتبط: اخبار , سخنان بزرگان دینی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : amin
تاریخ : یکشنبه 27 بهمن 1392
نظرات 0

سرویس مذهبی افکارنیوز- هشام بن سالم، از امام جعفر صادق روايت كرده است كه فرمود: 
«چون كسى دعا كند و بعد از آنكه دعا كرد بگويد كه: ما شآءَ اللَّهُ لاحَوْلَ وَلا قُوَّةَ الّا بِاللَّهِ؛ «آن‏چه خواستِ خدا بود، نيست گرديدنى و نه توانايى ‏اى، مگر به خدا»، خداى تعالى بفرمايد كه: 
بنده من تن به مردن داد و امر خود را به من وا گذاشت و امر مرا گردن نهاد، حاجتش را برآوريد». 

جميل، از امام جعفر صادق عليه السلام روايت كرده است كه گفت: شنيدم از آن حضرت كه مى ‏فرمود: 
«هر كه هفتاد مرتبه بگويد: ما شآءَ اللَّهُ لا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ الّا بِاللَّهِ؛ (آن‏چه خواست خدا بود، نيست گرديدنى و نه توانايى‏اى، مگر به خدا) خدا هفتاد نوع از انواع بلا را از او بگرداند، كه آسان‏ترين آنها خَنِق است». عرض كردم كه: فداى تو گردم! خنق چيست؟ فرمود: « (پيچيده يا ناخوش و) بيمار نمى ‏شود به واسطه دمل‏ها و مانند آنكه بر عضو برآيد» (تا به سبب آن گلو گرفته شود و خفه شود؛ چه خنق- به فتح خاء و كسر نون-، گلو گرفتن و خفه كردن باشد).

منبع:تحفة الأولياء (ترجمه أصول كافى)، ج‏۴، ص‏416.

تعداد بازدید از این مطلب: 42
موضوعات مرتبط: احادیث ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : amin
تاریخ : یکشنبه 27 بهمن 1392
نظرات 0
چرا اسلام، سگ را نجس مي‌داند؟ آیا در آيات و روايات و متون ديني، علت نجاست سگ بيان شده است؟ برخی افراد در اين حکم، شک و شبهه‌اي ندارند و تنها از "فلسفه نجاست سگ" سؤال مي‌کنند و مي‌خواهند بدانند آيا در اسلام، فقط "حکم نجاست سگ" بيان شده يا علاوه بر اين، به فلسفه اين حکم نيز اشاره شده است؟

به گزارش افکارنیوز،مسأله نجاست سگ، يکي از مسائل فقهي اسلام است که در جامعه امروزي، اطلاع از چگونگي آن براي بسياري حائز اهميت است. عده‌اي از سر کنجکاوي مي خواهند بدانند که: چرا اسلام سگ را نجس مي‌داند؟ و در کدام آيات يا روايات از متون ديني ما، علت نجاست سگ بيان شده است؟ برخی افراد در اين حکم، شک و شبهه‌اي ندارند و تنها از "فلسفه نجاست سگ" سؤال مي‌کنند و مي‌خواهند بدانند آيا در اسلام، فقط "حکم نجاست سگ" بيان شده يا علاوه بر اين، به فلسفه اين حکم نيز اشاره شده است؟

فقط خرید و فروش این سگها حلال است/ چرا نباید در خانه سگ نگه داشت؟

عده اي نيز دم از حقوق حيوانات مي زنند و حکم نجاست را بر خلاف حقوق سگ مي دانند!، از نگاه آنان سگ يک حيوان با وفا است و همين را دليلي براي طهارتش مي دانند. علاوه بر اين از کوچک ترين دستاويزها براي اثبات سليقه شان استفاده مي کنند:

- مگر مي شود سگ با اين وفاداريش نجس باشد؟

- در قرآن و روايات از نجاست سگ سخني به ميان نيامده است!؟

- قرآن با نام بردن از سگ اصحاب کهف، از اين حيوان تمجيد کرده است!

- حضرت علي(ع) مردم را به يادگيري ده خصلت ارزنده سگ و به کار بستن اين خصائص در زندگي توصيه فرموده‌اند!

- و ...

تعداد بازدید از این مطلب: 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : amin
تاریخ : یکشنبه 27 بهمن 1392
نظرات 0

 

به گزارش سرویس دینی جام نیوز:با مراجعه به كتاب هاي تاريخي براي شناخت سبائيان و عبدالله بن سبا به نقطه مشتركي ميان مؤرخاني كه از او سخن گفته اند برخورد مي كنيم كه خلاصه آن چنين است:

 


گفته اند عبدالله بن سبا مردي يهودي از اهل صنعاء يمن، در زمان عثمان به ظاهر ايمان آورد ولي پنهاني در ميان مسلمانان مكر و حيله به كار مي برد و در شهرهاي بزرگ اسلامي مانند شام و كوفه و بصره و مصر گردش كرده و در مجامع مسلمين حاضر مي شد و مردم را تبليغ مي نمود بر آنكه پيغمبر اسلام محمد ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ را نيز مانند عيسي بن مريم ـ عليه السلام ـ رجعتي است و همچنانكه هر پيغمبري وصي داشت، وصي محمد ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ هم علي ـ عليه السلام ـ است و او خاتم اوصياء است هم چنانكه محمد ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ خاتم انبياء بود و چون عثمان حق اين وصي را غصب كرده و درباره او ستم نموده است پس بايد قيام كرد و حق را به اهلش باز گردانيم.(1) عثمان را در خانه اش محاصره نموده، تا كار به كشته شدنش انجاميد و همه اين كارها به رهبري و مباشرت عبدالله بن سبا و سبائيان صورت گرفت.

 


و گويند كه پس از آنكه مسلمانان با علي ـ عليه السلام ـ بيعت كردند و طلحه و زبير براي خون خواهي عثمان به بصره رفتند و بيرون بصره بين حضرت علي ـ عليه السلام ـ و آن دو كه سركرده سپاه جنگ جمل بودند شروع به تفاهم شد، سبائيان ديدند اگر اين تفاهم صورت گيرد مسبب اصلي قتل عثمان كه خود سبائيان بودند مشخص گشته و گرفتار خواهند شد،

 

 

لذا شبانه تصميم گرفتند به هر وسيله و هر دسيسه اي كه شده آتش جنگ را بر افروزند، پيرو اين تصميم، بنا گذاردند دسته اي از ايشان به حالت استتار ميان سپاه علي و دسته اي ديگر ميان لشگر طلحه و زبير شب هنگام از تاريكي استفاده نموده اين دو لشگر را عليه يكديگر بشورانند و نگذارند كسي از اين راز آگاه شود. كه اين نقشه خطرناك را با موفقيت انجام دادند.(2) و همچنين عبدالله بن سبا بود كه قائل به الوهيت علي ـ عليه السلام ـ بود و مي گفت كه «يا علي در دل من چنين راه يافت كه تو خدايي و من پيغمبر هستم» علاوه بر اين بعد از شهادت اميرالمؤمنين علي ـ عليه السلام ـ كه خبر به عبدالله بن سبا رسيد گفت «علي نمرده است اگر مغز او را در هفتاد انبان مي كردي و هفتاد گواه بر قتل او مي گرفتي باز هم باور نمي كردم. او كشته نشده و نخواهد مرد تا آنكه سراسر زمين از آن او شود».(3) او قائل به اين بود كه حضرت نمرده و بلكه غائب شده و در آينده رجعت خواهد كرد.(4)

 

تعداد بازدید از این مطلب: 47
موضوعات مرتبط: مقالات مذهبی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : amin
تاریخ : یکشنبه 27 بهمن 1392
نظرات 0

 

سایت "بی بی سی" در تحلیلی به بررسی رشد جمعیت درعراق می پردازد. برمبنای بررسی آقای گرلند علی رغم جنگ عراق وکشته شدن شمار زیادی از مردم عراق وعوامل دیگرمؤثر در کاهش جمعیت شمار موارد زاد و ولد از مرگ و میرها بیشتر بوده است.

آقای گرلند می‌گوید: "بسیاری از خانواده‌ها فرزندان زیادی دارند. میانگین تعداد فرزند ۴ یا کمی بیشتر است. در نتیجه، جمعیت کشور هر سال ۶۰۰ هزار نفر افزایش پیدا می‌کند."

 

در گذشته نرخ مرگ و میر نوزادان بالا بود، اما دیگر اینطور نیست. نرخ باروری در عراق به نسبت کشورهای اروپایی بالا، اما رو به کاهش است. یک نسل پیش این نرخ حدود دو برابر حالا بود.

اگر اوضاع عراق آرام و باثبات شود، احتمالا نرخ باروری هم کاهش می‌یابد. مقایسه عراق با همسایه‌اش، ایران، جالب است؛ یک خانواده ایرانی به طور میانگین دو فرزند دارد. این رقم برای عراق چهار است. دلیل این تفاوت این است که عراق چند دهه بی‌ثباتی و جنگ را پشت سر گذاشته، اما ایران توانسته سیستم خدمات بهداشتی و درمانی‌اش را مدرنیزه کند.

آمارهای موجود در ایران هم قابل اعتمادترند. در دو دهه گذشته سه سرشماری در این کشور انجام شده است.

آقای گرلند می‌گوید: "بعد از انقلاب اسلامی، ایران سیاست تنظیم خانواده فعالانه‌ای را در پیش گرفت، و در کنار آن خدمات بهداشتی و درمانی برای مادران و کودکان بهبود قابل توجهی پیدا کرد. برای مثال، زوج‌های جوانی که قصد ازدواج دارند، باید یک جلسه یک ساعته با پزشک داشته باشند و پزشک اطلاعات لازم را در زمینه بهداشت و سلامت، و به‌خصوص تنظیم خانواده، به هردوی آنها می‌دهد."

آقای گرلند همچنین می‌گوید که در ایران زنان دسترسی بهتری به آموزش و فرصت‌های شغلی دارند و همین امر تا حدی در کاهش نرخ باروری موثر بوده است. او می‌گوید: "کشوری مثل عراق با رشد جمعیت بالا در زمینه تداوم ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، آموزش و مسکن و ایجاد شغل با چالش بزرگی مواجه است." تا آن موقع به احتمال زیاد نرخ زاد و ولد بالا خواهد ماند و جمعیت همچنان افزایش خواهد یافت.

به هر حال در این بررسی های جامعه شناسانه "بی بی سی" به وضوح دیده می شود که کاهش جمعیت درکشورهای اسلامی یک حسن ویک نشانه مهم در پیشرفت این جوامع شمرده می شود.

به امید اینکه مردم ایران این زنگ خطر را شنیده باشند وعکس العمل متناسب با آنرا درافزایش جمعیت بع درستی انجام دهند.

 

منبع: بی بی سی

تعداد بازدید از این مطلب: 45
موضوعات مرتبط: اخبار ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : amin
تاریخ : یکشنبه 27 بهمن 1392
نظرات 0

 

هفت دستور و هفت نواهی از رسول خدا(ص)

 

سرویس مذهبی افکارنیوز- براء بن عازب گويد:
 رسول خدا هفت چيز را غدقن فرموده است و به هفت چيز دستور فرمود؛ به ما غدقن فرموده كه انگشتر طلا بدست كنيم و از ظرف طلا و نقره آب بياشاميم و فرمود: 

كه هر كس در دنيا در ظرف طلا و نقره آب بياشامد از ظرفهاى طلا و نقره عالم آخرت نخواهد نوشيد و غدقن فرمود كه بر زين ابريشمين سوار نشويم و جامه پرنيان و ديبا و اطلس نپوشيم؛

 و دستور فرمود: كه به دنبال جنازه‏ ها و بالين بيمار حاضر شويم و عطسه ‏كننده را دعا و ستمديده را يارى كنيم و سلام را آشكار و دعوت بپذيريم و در سوگند راستگو باشيم خليل بن احمد گفته است شايد به جاى كلمه: (قسم) كلمه (مقسم) درست‏تر باشد بنا بر اين معنى چنين مى‏ شود كه در جاى سوگند راستگو باشيم.

منبع:الخصال / ترجمه فهرى، ج‏۲، ص380.

تعداد بازدید از این مطلب: 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : amin
تاریخ : یکشنبه 27 بهمن 1392
نظرات 0

 

به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز؛ مضر المدنی، دبیرخانه مسجد سهله اعلام کرد: در مکان محراب امام مهدی (عج) 12 کندوی عسل پیدا شده است.

 

وی افزود: کندوهای عسل در سجده گاه امام دوازدهم قرار گرفته است که بسیار تعجب آور است.

 

مضر المدنی تصریح کرد: مهندسان و کارگران هنگام کار با این کندوهای عسل روبه رو شدند و از اینکه زنبورها با ظرافت خاصی در آنجا کندو درست کرده اند، تعجب کردند.

 

المدنی خاطر نشان کرد: با توسعه حفاری در این مکان متوجه شدند که این کندوها به هم پیوسته و پر از عسل هستند.

 

رهیر محبوبه، یکی از کارگران گفت: از جهت طبیعی این امر پدیده ای عجیب و غریب به شمار می رود، زیرا این مکان، برای لانه گزینی زنبور مساعد نبوده، ولی این امر اتفاق افتاده است و تعداد کندوها به تعداد امامان معصوم (ع) است. وی از کارشناسان خواست تا روی این مسئله غیرمنتظره و بدون سابقه تحقیق کنند.

 

لوی الجبوری، مسئول اطلاع رسانی مسجد سهله گفت: پس از کشف کندوهای عسل می خواهیم تا آنها را برداشته و در صندوق چوبی نگهداری کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : amin
تاریخ : یکشنبه 27 بهمن 1392
نظرات 0

 

به گزارش سرویس دینی جام نیوز: مسئولان پلیس اسرائیل احتمال می دهند که یونا متزگر، خاخام اعظم پیشین اسرائیل از فرقه اشکنازی در چند مورد فساد مالی از جمله پولشویی دست داشته است.
یونا متزگر شصت ساله به مدت ده سال خاخام اعظم اشکناز بود تا این که چهاردهم ژوییه سال دو هزار و سیزده از سمت خود کناره گیری کرد.


وی نوامبر گذشته در چارچوب تحقیقاتی که پلیس اسرائیل در ماه ژوئن آغاز کرده بود، بازداشت شد و مورد بازجویی قرار گرفت اما بدون این که هیچ اتهامی به وی وارد شود، آزاد شد.


طبق بیانیه ای که پلیس اسرائیل منتشر کرد، مسئولان واحد مبارزه با فساد پلیس اسرائیل احتمال می دهند این خاخام سابق احتمالا در چند مورد فساد مالی که ارزش کلی آن بالغ بر چند میلیون شکل ( صدها هزار یورو) برآورد می شود، دست داشته است.


پرونده این خاخام سابق اسرائیلی در اختیار دفتر دادستانی بیت المقدس قرار گرفته است. دادستانی بیت المقدس ابتدا پرونده یونا متزگر را بررسی و سپس آن را در اختیار یهودا وینستین، دادستان کل، قرار خواهد داد تا وی مشخص کند که آیا باید اتهام یا اتهاماتی را در دادگاه برضد این مظنون مطرح کرد یا خیر.


اسرائیل دو خاخام اعظم دارد که یکی اشکناز و دیگری سفاراد است. این دو مقام مذهبی یهود مسئولیت اداره امور دادگاههای خاخامها و تنظیم اصول و مقررات غذایی پیروان دین یهود را بر عهده دارند و در عین حال در امور مربوط به ازدواج یا طلاق یهودیان نیز اختیارات زیادی دارند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس، در سال دو هزار و پنج پلیس اسرائیل پیگرد قضایی یونا متزگر را خواستار شده بود چرا که گفته می شد این خاخام اعظم سابق با سواستفاده از موقعیت خود از مدیریت یک هتل بزرگ در بیت المقدس امتیازات غیرقانونی گرفته است. این اولین بار بود که در تاریخ فعالیت خاخام های اسرائیل، پلیس تعقیب قضایی یک مقام مذهبی یهود در این سطح را خواستار شد. با این حال دادستانی کل اسرائیل در آن زمان اعلام کرد به علت نبود اسناد و مدارک از پیگرد قضایی این خاخام سابق صرفنظر کرده است اما در عین حال استعفای وی را خواستار شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 38
موضوعات مرتبط: اخبار ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تعداد صفحات : 10


بِسْمِ اللَّـهِ الرَّ‌حْمَـٰنِ الرَّ‌حِيمِ . وَيَقُولُ الَّذِينَ كَفَرُ‌وا لَسْتَ مُرْ‌سَلًا ۚ قُلْ كَفَىٰ بِاللَّـهِ شَهِيدًا بَيْنِي وَبَيْنَكُمْ وَمَنْ عِندَهُ عِلْمُ الْكِتَابِ . و كسانى كه كافر شدند مى‌گويند: «تو فرستاده نيستى.» بگو: «كافى است خدا و آن كس كه نزد او علم كتاب است، ميان من و شما گواه باشد.»

ذکر روزهای هفته

عضو شوید



فراموشی رمز عبور؟

آمار مطالب

کل مطالب : 93
کل نظرات : 5

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 201
باردید دیروز : 158
بازدید هفته : 546
بازدید ماه : 1,208
بازدید سال : 4,729
بازدید کلی : 17,744
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود