تبلیغات
[-Text2-]
نویسنده : amin
تاریخ : یکشنبه 27 بهمن 1392
نظرات 0

 

به گزارش سرویس دینی جام نیوز: مسئولان پلیس اسرائیل احتمال می دهند که یونا متزگر، خاخام اعظم پیشین اسرائیل از فرقه اشکنازی در چند مورد فساد مالی از جمله پولشویی دست داشته است.
یونا متزگر شصت ساله به مدت ده سال خاخام اعظم اشکناز بود تا این که چهاردهم ژوییه سال دو هزار و سیزده از سمت خود کناره گیری کرد.


وی نوامبر گذشته در چارچوب تحقیقاتی که پلیس اسرائیل در ماه ژوئن آغاز کرده بود، بازداشت شد و مورد بازجویی قرار گرفت اما بدون این که هیچ اتهامی به وی وارد شود، آزاد شد.


طبق بیانیه ای که پلیس اسرائیل منتشر کرد، مسئولان واحد مبارزه با فساد پلیس اسرائیل احتمال می دهند این خاخام سابق احتمالا در چند مورد فساد مالی که ارزش کلی آن بالغ بر چند میلیون شکل ( صدها هزار یورو) برآورد می شود، دست داشته است.


پرونده این خاخام سابق اسرائیلی در اختیار دفتر دادستانی بیت المقدس قرار گرفته است. دادستانی بیت المقدس ابتدا پرونده یونا متزگر را بررسی و سپس آن را در اختیار یهودا وینستین، دادستان کل، قرار خواهد داد تا وی مشخص کند که آیا باید اتهام یا اتهاماتی را در دادگاه برضد این مظنون مطرح کرد یا خیر.


اسرائیل دو خاخام اعظم دارد که یکی اشکناز و دیگری سفاراد است. این دو مقام مذهبی یهود مسئولیت اداره امور دادگاههای خاخامها و تنظیم اصول و مقررات غذایی پیروان دین یهود را بر عهده دارند و در عین حال در امور مربوط به ازدواج یا طلاق یهودیان نیز اختیارات زیادی دارند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس، در سال دو هزار و پنج پلیس اسرائیل پیگرد قضایی یونا متزگر را خواستار شده بود چرا که گفته می شد این خاخام اعظم سابق با سواستفاده از موقعیت خود از مدیریت یک هتل بزرگ در بیت المقدس امتیازات غیرقانونی گرفته است. این اولین بار بود که در تاریخ فعالیت خاخام های اسرائیل، پلیس تعقیب قضایی یک مقام مذهبی یهود در این سطح را خواستار شد. با این حال دادستانی کل اسرائیل در آن زمان اعلام کرد به علت نبود اسناد و مدارک از پیگرد قضایی این خاخام سابق صرفنظر کرده است اما در عین حال استعفای وی را خواستار شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 37
موضوعات مرتبط: اخبار ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

کد امنیتی رفرش

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّ‌حْمَـٰنِ الرَّ‌حِيمِ . وَيَقُولُ الَّذِينَ كَفَرُ‌وا لَسْتَ مُرْ‌سَلًا ۚ قُلْ كَفَىٰ بِاللَّـهِ شَهِيدًا بَيْنِي وَبَيْنَكُمْ وَمَنْ عِندَهُ عِلْمُ الْكِتَابِ . و كسانى كه كافر شدند مى‌گويند: «تو فرستاده نيستى.» بگو: «كافى است خدا و آن كس كه نزد او علم كتاب است، ميان من و شما گواه باشد.»

ذکر روزهای هفته

عضو شوید



فراموشی رمز عبور؟

آمار مطالب

کل مطالب : 93
کل نظرات : 5

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 108
باردید دیروز : 158
بازدید هفته : 453
بازدید ماه : 1,115
بازدید سال : 4,636
بازدید کلی : 17,651
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود